utorok 1. mája 2018

Marec + Apríl za nami | Nové knihy a iné radosti života | Ema Liber




V tomto článku mám právo na dvojitú radosť - po prvé, konečne začala jar! Nechápte ma zle, zimu milujem, ale tento rok som sa cítila ako v Narnii. Jar nechcela ani za nič prísť. A vlastne mám aj pocit, že neprišla - iba prešla okolo, zamávala a hneď prenechala trón letu. Pretože už teraz, koncom apríla, je mi z tých tepiel na zomretie.
A druhý dôvod na radosť - konečne som sa dopracovala k zhrnutiu môjho čitateľského života. Úprimne, spravila som tak naschvál, keďže marec naozaj nebol ničím bohatý a výnimočný. Veľa si z neho ani nepamätám a moje čítanie nenabralo od februára veľa pokroku. Nejako som zlenivela, v škole to tiež nie je ružové a tak si radšej dám do uší slúchadká a snažím sa vypnúť. A keď už konečne prejde tých päť nekonečných dní a je tu víkend - tak na knihu ani nepomyslím, tak som rada, že som doma a mám čas pre seba.

Poďme sa ale vrhnúť na moje prečítané knihy. Síce sa aj hanbím to číslo vôbec napísať - ale tak čo už. Spolu ich je, za obidva mesiace, iba 2. (zabite ma)

Prečítané knihy:

Zlodejka kníh
Illuminae

Smutné, ja viem. Nejdem tu vkladať dlhé paragrafy o tom ako nestíham a na nič nemám náladu, proste si len sľúbim, že sa polepším. 

Zlodejka kníh bola môj re-reading. Čítala som ju počas Veľkej noci, kedy som v telke videla film a dostala som chuť si znova celý príbeh pripomenúť. A musím povedať, že som si to druhýkrát užila omnoho viacej. Také menšie postrehy som zachytila na mojom IG - TU. Ak ste ešte nečítali (verím, že už áno) tak sa do toho určite pustite, nebudete ľutovať. Aj keď asi miniete celú zásobu vreckoviek. Áno, naozaj to je tak smutné.
O Illuminae som už písala recenziu. V jednom slove - BOMBA. Táto kniha bola fantastická, konečne niečo, čo ma bavilo čítať od prvej až po poslednú stránku a nevedela som sa od toho odtrhnúť. Zrejme sa táto kniha stala mojou ďalšou srdcovkou.


Nové knihy:



Číslo 2 mi v týchto dvoch mesiacoch bolo osudným. Aj nové prírastky do knižničky boli iba dve. Prvá kniha Illuminae, ktorú som už vyššie spomínala a druhá Ready Player One
S kamarátmi som bola na filme, ktorý ma veľmi bavil a brat sa rozhodol kúpiť knihu, ktorú momentálne číta on. Rada by som sa do nej čo najskôr pustila - no, radšej už nejdem nič hovoriť. Aj tak pri mojom tempe čítania sa k tomu dostanem o rok (dúfam, že nie)

Rozčítané knihy:

Stephen Hawking (Jeho život a dílo)
Tisícročná včela 

Stephen Hawking (Jeho život a dílo) - Aha, akú knihu ešte stále čítam! Nechápte ma zle - kniha je perfektná. Dokonalá. Ale nie vždy mám na ňu chuť, keďže to nie je len opis jeho života. Elektróny sem, gravitácia tam, taká čiara, taká teória - až mi z toho ide prasknúť hlava. Ale na druhú stranu to je náučné. Človek sa veľa dozvie a občas sa to aj zíde do života. 
Tisícročná včela je taktiež skvelá kniha, so skvelým príbehom zo slovenského prostredia. Veď to už všetci poznáte, určite ste aj videli film. Ale pre mňa je to znova kniha, na ktorú musím mať chuť. 

Na záver, len podotknem, že je dôležitejšie si knihu s príbehom užiť, ako ju radšej prečítať za čo najrýchlejší čas. Malo by vás to baviť, nie nútiť. Týmto sa riadim aj ja. Ale zároveň verím, že sa moje čítanie polepší a v ďalšom mesiaci (mesiacoch) sa budem pýšiť vyšším číslo prečítaných kníh.

A aký mesiac ste mali vy? Podarilo sa vám prečítať slušný počet kníh alebo ste natrafili na nejakú žhavú novinku? Napíšte mi do komentárov, rada si prečítam vaše zážitky! Majte sa krásne! :)

 

Ema Liber

2 komentáre:

  1. Výborný súhrn! Obdivujem každého, kto dokáže všetko podstatné zhrnúť do pár viet...nie ako ja - všetky tie moje súhrny sú ako litánie! -_- Ja fakt neviem písať stručne a k veci :D...
    Ja som za apríl neprečítala nič, takže asi tak...ale ako aj ty píšeš, nie je dobré sa do čítania nútiť - z toho človek nič nemá. Popravde, mne sa posledné štyri mesiace ničoho nechcelo, a preto nie len po čitateľskej, ale aj blogovej stránke som úplne ostala stáť na jednom mieste, čo v preklade znamená, že to bola so mnou bieda :/ Ale máme tu jar, alebo skôr to leto, ktorú milujem a cítim, že sa začínam prebúdzať z akéhosi pomyselného zimného spánku :D
    Ready Player One...poviem ti, túto knihu mám doma asi aj dva roky ešte v tej pôvodnej obálke, no vôbec sa mi do nej nechcelo. Ale všetci tak chvália ten film, aj knihu, takže zvedavosť mi nedá a dúfam, že sa k titulu dostanem - tiež skôr ako o rok :D
    Prajem ti teda krásny večer a aby sa k tebe dostali skvelé tituly, ktoré v tebe prebudia knihomolskú mániu :D Maj sa krásne...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mám rada, keď ľudia utekajú od témy, je to milé :D. A súhlasím, čítať sa má s chuťou do toho.
      Ďakujem krásne! <3

      Odstrániť

Ďakujem Vám za komentár a majte krásny deň!