nedeľa 27. mája 2018

Obľúbené seriály alebo Ako stratiť čas mimo čítania | Ema Liber







Jedna vec je o mne istá - patrím medzi najhardcorovejších geek ľudí sveta - knihy, seriály, filmy, videohry - toto všetko má svoje miesto v mojom srdci (a voľnom čase).
Dnes by som vám rada predstavila moje TOP obľúbené seriály, ku ktorým sa nadšene vraciam.
Rada by som urobila aj ďalšie časti, napr. so seriálmi, ktoré som nedopozerala.

Na začiatok - viem sledovať hocičo. Hlavne nech ma to baví, nech je dej plynulý a nech sa z toho nestane španielska telenovela. To je jasné.
Nekategorizujem sa na žánre ani hercov. Aj keď priznávam, westernovky, akčné vecičky a zamilované romantické Šeherezády naozaj nemusím. Tomu sa vyhýbam.
Seriály sledujem buď na topserialy.to alebo sledujserialy.sk. Obidve stránky mám overené a fungujú bez problémov a zadarmo (a načas, vždy sa tam epizódy vyskytnú tesne po vydaní)
Dúfam, že si môj list seriálov užijete a kľudne aj vy napíšte, čo radi sledujete alebo či ste sa v mojom zozname našli (určite áno, je tu veľa známych vecí).
Ideme nato!

1. Stranger Things
"Friends don´t lie."

Nebudeme si klamať - tento seriál je proste pecka. Prvá séria bola pre mňa skôr "niečím zaujímavým", čo tu ešte nebolo. Ale akonáhle prišla rok nato druhá séria - nevedela som sa od toho odtrhnúť! Bolo mi neskutočne ľúto, keď som mala všetky časti za sebou. A teraz čakať ďalší rok.
Tento seriál vám hádam predstavovať nemusím, ale v skratke, ak máte radi fantasy, 80. roky a humor - choďte do toho. Neoľutujete.
Obľúbená séria: 2.
Obľúbená postava: Dustin, Steve



2. Game of Thrones
"Winter is coming"

Zas a znova - seriál. ktorý nepotrebuje svoje predstavenie. Každý ho pozná a skoro každý ho už videl. A ak nie seriál, nájdu sa medzi nami určite knižní fanúšici. Ja osobne (a toto je vážne výnimka) preferujem viacej hranú verziu ako knihy. Nedajte sa zmýliť - knihy sú fantastické, perfektne do detailov premyslené, ale to čítanie mi zaberie trošku viacej času a nie vždy mám chuť na takýto žáner. Zatiaľ mám prečítané len 2 diely, určite chcem dočítať celú sériu, ale... ALE.
Obľúbená séria: 7. - nech si hocikto hovorí hocičo, mne sa táto séria naozaj páčila!
Obľúbená postava: House Stark


3. Vikings 
"Don´t waste your time looking back, you´re not going that way."

Vikingovia sú skvelo spracovaným historickým seriálom. Prvé série sledujeme vývoj Ragnara Lothbroka, ktorý sa z malého farmára vypracuje na kráľa a dobyvateľa. Nechcem vám tu to spoilerovať, takže môžem prezradiť len to, že v neskorších sériach sa vyskytnú aj jeho synovia, na ktorých sa taktiež seriál zameria. Aj keď musím uznať, posledné cca 2 série boli už celkom o hubu, pretože mega veľké bitky alebo nečakané zvraty deja sa skôr pretočili na trápne sa zabíjanie medzi sebou na obrovskom poli s rodinnými tajomstvami. Ale stále tomu dávam šancu a stále ma to baví.
Obľúbená séria: 2-3
Obľúbená postava: Ragnar, Ivar


4. A Series of Unfortunate Events
"For Beatrice - When we were together I felt breathless. Now, you are."

Jeden z najgeniálnejších seriálov podľa knižnej predlohy. Bohužiaľ, knihy som nečítala, ale ľudia tvrdia, že sú rovnako bláznivé a strašné ako tento seriál. Najprv som videla pôvodný film s Jimom Carriem, ale nakoniec som sa pustila aj do seriálovej verzii. A nie som sklamaná. Neil Patrick Harris je fantastický a deti to zvládajú bravúrne. Dej sa vlastne točí okolo troch detí - sirôt - ktoré prenasleduje count Olaf a snaží sa získať ich veľké dedičstvo. Olaf je herec, čiže sa stále prezlieka za niekoho iného, aby ho nikto nespoznal. Len vás chcem upozorniť - každý diel je jedno veľké sklamanie. Nič nejde podľa plánu. Nič nie je šťastné a veselé. Takže radšej odvráťte zrak...
Obľúbená séria: 1-2 (teraz beží druhá)
Obľúbená postava: Snicket


5. Everything sucks!
"We're all the heroes of our own story. Without even realizing, we're probably the bad guy in someone else's."

A na záver niečo na zasmiatie a zároveň s aktuálnou témou - Everything sucks je príbeh o strednej škole v mestečku Boring, v ktorom sa až tak moc veľa veci neudeje. Skupina deciek z A/V klubu sa rozhodne dať dohromady s dramaťákom a natočiť veľkolepý film. Samozrejme, medzitým sa riešia vzťahy medzi postavami a to najmä medzi Lukeom a Kate. Kate je ale homosexuálka a veľa ľudí - vlastne zo začiatku nikto - to o nej nevie. Ja som seriálom nadšená. Áno, je to nízkoropočtové, miestami trápne, ale rieši to vážnu tému vtipným spôsobom. Prečo nie? Dramatických riešení je už vo svete veľa. Každá diel má 20 minút, čiže to je považované za moderný sitcom. Bohužiaľ, Netflix sa rozhodol nepokračovať v tomto seriáli. Ale ľudia na soc. sieťach protestujú a ak sa chcete zapojiť aj vy, môžete - #reneweverythingsucks
Obľúbená séria: 1
Obľúbená postava: Oliver, Leroy


A to je na dnes všetko! Seriálov sledujem omnoho viac, takže sa k nim určite ešte dostanem v ďalšom článku. Týchto 5 ma ale neskutočne baví a rada sa k ním hocikedy vraciam. 
Pre zaujímavosť, ešte vypíšem všetky seriály, ktoré mám rozpozerané a potom tie, na ktoré sa cez leto chystám...

Rozpozerané:                                                                   Chystám sa:
Anne with an E                                                                  Agents of SHIELD
A series of unfortunate events                                           The End of the F***ing World
Black Mirror                                                                      The Leftovers
DuckTales                                                                          The Night Manager
Everything sucks!
Fear TWD
Game of Thrones
Inhumans
Misfits
Riverdale 

Stranger Things
Sabrina, the Teenage Witch
The Exorcist
The Simpsons 

The Walking Dead
Vikings

A čo vy? Aké seriály sledujete, poprípade čo by ste mi odporúčili (nie, naozaj toho nemám veľa, pokojne hádžte ďalšie tipy)? Pekný deň! <3

 

 


3 komentáre:

  1. Stranger Things!!!♥♥♥ To je láska na celý život, absolútne dokonalý seriál, ktorý v tebe vyvolá závislosť po novom diele a teraz už aj sérií. Neviem sa dočkať, s čím prídu tvorcovia tentokrát :)
    Ak ti môžem odporučiť, jeden naozaj perfektný, DOKONALÝ, seriál, ktorý sa mi v istom smere dokonca páčil viac ako Stranger Things (pretože tieto dva seriály sú v istom smere podobné), tak skús pozrieť Dark. Poviem ti, nečakala som, že to bude až také dobré, prepracované, záhadné a k tomu všetkému aj premyslené - fú, absolútny skvost s dychberúcou atmosférou, hereckými výkonmi a hudbou, ktorá v tebe vyvolá toľko pocitov! Už aby bola nová séria). Potom mám rozpozeraný seriál The 100...teraz už beží piata séria a popravde, ani som sa až tak netešila, pretože po druhej série som to pozerala už iba zo zotrvačnosti, ale teraz, páni moji!!! Táto séria je úžasná, napínavá a človek nevie, čo si tvorcovia prichystali - za mňa asi najlepšia séria, potom bola mega úžasná aj druhá...nuž a skúsila som kuknúť aj Zápisky mladého doktora. Nie je to zlé, ale na tento seriál musíš mať žalúdok, pretože rezanie končatín je tu až priveľmi detailné a pravdaže nechýba čierny humor, ale inak fajn seriál :))
    Black Mirror je neskutočný seriál, ja stále myslím na tú časť s názvom White Christmas - ak si ju ešte náhodou nevidela, tak nič k nej nenapíšem, ale mám z nej nočné mory dodnes O.o A pozeráš Teóriu veľkého tresku? To je strašne super! :D
    Aj ty sa maj krásne...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. O Dark som nepočula, ale vyzerá naozaj zaujímavo, pozrela som si jeho hodnotenia :)
      Teóriu veľkého tresku nesledujem, videla som pár dielov ešte pred pár rokmi, keď to začínalo, ale nikdy ma to veľmi nechytilo :D.

      Odstrániť

Ďakujem Vám za komentár a majte krásny deň!