utorok 10. júla 2018

Máj + Jún za nami | Nové knihy a iné radosti zo života | Ema Liber



Zdraví drahí ľudkovia!
Ozývam sa v tomto zhrňovacom článku po dvoch mesiacoch, ktoré ubehli znova ako voda.
Ja som konečne (a vďakabohu) ukončila školský rok, skôr ako som plánovala, ale aspoň mám dlhšie voľno a môžem sa sústrediť na veci, ktoré mi boli odobraté, kvôli školským povinnostiam.
Vonku začína byť čoraz viac teplo a človek by sa najradšej uväznil v nejakej studenej pivnici. Na druhú stranu to beriem s výhodami a to takými, že môžem čítať knihu na záhrade, na slniečku a užívať si vonkajšok. Kým si teda môj pes nezmyslí, že tá kniha bude jeho hračka. Väčšinou tak končia moje záložky, tie zachraňovať nestíham.
Poďme sa teda pozrieť na všetky prečítané aj neprečítané knihy týchto dvoch mesiacov. Prelom jari na leto bol celkom pestrý a ja som sa konečne dostala do toho čítania.

Prečítané knihy:

Tisícročná včela
Ready Player One
Navždy
Černobyľská modlitba (kronika budúcnosti)

všetky fotky nájdete aj na mojom Instagrame ema.liber
Tisícročná včela sa dá považovať za knihu slovenského magického realizmu. Od zahraničných autorov ako napr. Gabriel García Márquez som nič nečítala, ale nečakala som, že podobné prvky nájdem aj u slovenského spisovateľa. Toto bolo naozaj bláznivé. Smutné, depresívne a z duše hovoriace zároveň. Ale bláznivé.
Ready Player One som recenzovala a s knihou som bola nanajvýš spokojná. 
Dala som tomu plný počet hodnotenia, čo hovorí za všetko.
Zbytočne opisovať viac, preto moja otázka na vás znie - chceli by ste žiť vo svete OASISu?
Ja by som úprimne taký svet aj rada privítala, na druhú stranu viem, že by to bolo nebezpečné pre ľudí. Už dnes trávime s technológiou až príliš veľa času, čo by sa stalo, kebyže tam môžete byť nalogovaný 24/7? Sociálna katastrofa.
Navždy bola doteraz moja najhoršia kniha v roku. Taktiež recenzia napísaná.
Bohužiaľ, stále nechápem, čo sa natom môže ľudom páčiť, ale každý máme iný štýl.
Nikdy som moc na romantiku nebola, ale rada sa začítam do nejakej klasiky, kde je láska veľmi dôležitá a určite sa takým knihám nevyhýbam. Nabudúce dám šancu niečomu inému a dúfam, že ma to nesklame.
Černobyľská modlitba je výpoveď o Černobyľskej havárii, ľudí žijúcich v tom období a čo všetko si vlastne o tom myslia bežní ľudia.
Silné, strhujúce, proste Absynt.
Recenzia v najbližšej dobe, určite sa v nej rozpíšem viac. Môžem vám, ale prezradiť, že pri tejto knihe prehodnotíte vo svojej hlave veľa vecí.



Nové knihy:

Navždy
Leaves of Grass
Nejmocnější hrdinové Marvelu: Avengers
+ štyri staršie knihy od starej mamy


Navždy ste už vidieť mohli.
Leaves of Grass je zbierka básní od Walta Whitmana, amerického básnika, ktorého som spoznala vďaka filmu Dead poets society (ale o tom sa určite ešte niekedy rozpíšem buď na blogu alebo IG).
NHM je séria komixov (nekonečnááá séria, ani som sa ešte poriadne nedopátrala k tomu ako ohavne veľké je to číslo) a ja som si kúpila prvý diel o Avengeroch. Rada by som to zbierala ďalej, ale veľa častí sú buď príliš drahé alebo už vypredané a ťažko zohnateľné. Držte mi teda palce!
A knihy od starej mamy? Po dlhšom čase som sa znova prehrabávala v jej knižnici a "ukradla" som jej Annu v Avonlea (L.M. Montgomery), Tulák (Guy de Maupassant), Búrlivé výšiny (Emily Brontë) a Ďaleko od hlučného davu (Thomas Hardy). Ak ste niektorú z týchto klasík čítali, určite dajte vedieť :).



Rozčítané knihy:

Stephen Hawking (Jeho život a dílo)

haha :)



A čo vy? Pochváľte sa mi do komentárov, dva mesiace je totiž dlhý čas a verím, že aj vy ste si niečo kúpili, prečítali alebo privlastnili z cudzej knižnici :).

Prajem Vám krásny zvyšok dňa! <3






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem Vám za komentár a majte krásny deň!